hjärta

fick en hur fin text som hellst av min bästa vän sandra elisabeth ringdahl
och tänkte att ja skulle ge ett "svar" tillbaka

vi lärde känna varandra förra året. första västerviks cupen dagen
och den dagen glömmer jag aldrig och då menar jag verkligen aldrig.
för de var då jag fick lära känna dig. just dig på riktigt
innan hade va träffats en gång. men de var sommaren 2008 och sen träffades vi inte mer
vi började sedan skriva igen våren 2009 och bestämde att vi skulle ses och de gjorde vi
den andra juli förra året. och de är jag mer än glad över att vi gjorde

för den vänskapen vi har skapat under detta år är grym och
de finns ingen som slår de starka bandet vi har.
ett syskon band. lillasyster & storasyster. ebus och sarus. ella & sandra.
tillsammans är vi starkast och helt oslagbara.
& jag tycker ett år låter lite men så mycket vi har gjort
och så många minnen vi har skapat tillsammans. sånna minnen man absolut aldrig glömmer
att få va en del av dig. att få lära känna dig var verkligen det allra bästa som hänt.
och att veta att jag alltid har dig vid min sida, vad som än händer gör mig så himla glad.
att ha hittat en så underbar och omtänksam och speciell människa som du. trodde jag aldrig att jag skulle göra.

innan vi lärde känna varandra va du en person jag såg "upp till". kan inte förklara hur eller varför
men de va bara något jag gjorde. började göra. ingen aning om varför de bara blev så.
och nu när vi är vänner kanske de är förklaringen till allt.
jag drog min uppmärksamhet till dig och såg upp till dig därför att du var en
del av mig jag ännu inte funnit. någontig fattades och de var du.
när du kom in i bilden blev jag hel och de var då jag blev som alldra lyckligast.
nästan varje dag gör vi saker tillsammans. ibland dumma & ibland väldigt bra.
men vi gör sånt vi vill testa. sånt vi tycker är kul och sånt som får oss att må bra.
vi har varit med om väldigt mycket, nästintill allt. från bra till dåligt och de har vi lärt oss väldigt mycket av.
alla misstag och felsteg vi tagit har vi hjälpt varandra att komma ifrån.
och som du säger. många har frågat om vi är syskon, att vi är lika och att vi pratar lika dant.
allt det är väl tillviss del sant. för vi är som syskon, är väldigt lika till settet.
båda har blondt hår och pratar på ett speciellt sett. och de är något vi gjort från första dagen vi sågs.

du ska veta att jag gör allt för dig. finns alltid vid din sida. och när du som mest behöver mig är de bara att ringa om jag inte redan är hos dig. du är den som betyder alldra alldra mest för mig. de kanske låter konstigt men det är så det faktist är. du har förändrat mitt liv. du lyser upp mina dagar och gör de lättare för mig att andas.
om du helt plötsligt en dag skulle vakna upp på andra sidan jorden, skulle jag helt säkert  ta första bästa flygplan (även att ja är livrädd för och flyga) och hämta dig. skulle aldrig låta dig vara ensam. en ella utan sandra är en jord utan människor. en sol utan strålar. ett hjärta utan innehåll. du gör mig hel och om ja på något sett skulle förlora dig skulle inte jag vara samma person. skulle inte klara mig. det är du som gjort mig till den jag är idag.
till något bra. du har hjälpt mig genom svåra tider och verkligen gjort allt. något jag är väldigt tacksam för.

hand i hand livet ut. ända in i graven och ut till andra sidan. alltid tillsammans. vad som än händer
FÖRALLTID ELLA & SANDRA



Kommentarer
Postat av: SANDRA

åh asso ja blev så sjukt glad när ja läste allt du skrivit gumman fick tårar!

du anar inte hur mycke ja uppskattar dig. Mitt liv skulle verkligen inte se samma ut som de gör idag om ja inte hade dig. Vi har hjälpt varandra ifrån dåliga saker till annat som vi inte behöver nämna här.

om ja skulle förlora dig skulle ja helt enkelt inte klara mig, skulle göra allting för att få tillbaka dig, skulle tillomed kunna offra mitt liv om de nu skulle va så o de är inget ja bara säger, utan något ja verkligen menar.

De är så livet funkar, du betyder för mycke för att ja skulle kunna förlora dig, skulle helt enkelt inte veta vart ja skulle ta vägen.

du har tagit den platsen som en gång i livet tillhörde min pappa .. o visst de kan låta lite överdrivet men skiter i vilket, för de är faktiskt så det är.

Glöm aldrig att ja kommer alltid ta dig i första hand oavsett va de gäller!

skulle du behöva snacka mitt i natten, eller tidigt på morgonen skulle ja komma till dig, skulle du må dåligt o inte veta vart du skulle ta vägen o ja va i stockholm eller nånannanstans, skulle ja ta första bästa bussen hem bara för att få finnas där o hjälpa dig. Så tveka inte en enda sekund på att prata med mig om de skulle va något, lova mig det!

älskar dig hjärtegull <3

2010-08-19 @ 21:33:53
URL: http://sandraaringdahl.blogg.se/
Postat av: emma

sv; åh vad du är snäll ella (A)A()A

2010-08-19 @ 21:47:08
URL: http://emmasjooblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0