Dag 01 - Om mig

Mitt hela namn är Ellinore Leena Christine Pettersson, och mina mellan namn har ja fått efter min mormor och farmor (Leena & Ann-Christine). Jag föddes på Kalmar BB tidigt på våren den 5 mars 1995 klockan 17.12. Mitt första hem var i ett grönt lägenhets hus som låg & ligger på Esplanaden i Kalmar. Hann även flytta till en annan lägenhet i stan innan jag och min mamma flyttade till Ankarsrum. I Ankarsrum bodde vi i ungefär ett och ½ år och det var där ja fick min första bästavän, Lina Andersson. Har även en massa minnen där ifrån som jag fortfarande kommer ihåg. Västervik blev sedan orten vi flyttade in till. Och här bor vi än idag, har bott här sen ja va lite mer än 3 år och trivs, dock skulle jag inte tacka nej till att flytta till en lite större stad men att lämna alla vänner oså skulle jag nog inte klara av faktist. Jag är 158 långa centimeter lång, har storlek 33-34 i skor och jag bor i en lägenhet tillsammans med mamma, Patrick och mina två bröder Lowe och Hampus.

Om jag skulle beskriva mig själv som person, skulle jag beskriva mig själv som väldigt omtänksam, hjälpsam, positiv och glad. Jag har alltid varit en person som varit blyg och som rätt ofta kan bli osäker på saker & ting och som gärna inte gör fel. Om någon som står mig nära mår dåligt mår jag själv dåligt av det. För att se någon må dåligt är de sista jag vill göra. Jag kan även vara väldigt känslig och kan lätt ta åt mig av saker, vilket inte alltid är så bra.

Mitt aboslut största intresse är dans
och dansar gör jag några gånger i veckan. Tränar även gym, går självklart i skolan och träffar mer än gärna mina underbara vänner. Och för dom som inte redan vet går jag i 9an på Ludvigsborgsskolan. Tiden på ludde har gått otroligt fort, nästan lite för fort om jag får säga det själv men åren där har varit super och har lärt känna massor med nya människor, både inom skolan och utanför.

Sporter jag gått i under mina år har varit:
• gymnastik
• dans: modern, street, jazz osv..
• simning
• ridning
• badminton
• fotboll

För några år sedan tog jag ett test och det visade sig att jag var och är allergisk mot djur men har ändå katter hemma och det har ja haft ända sedan jag var liten. Jag har även haft en egen häst, som jag fick utav min pappa i julklapp år 2002 och då var jag 8 år. Jag döpte henne till Nala efter lejon honan i filmen "Lejonkungen". Nala älskade jag mest av allt men tyvärr var jag bara ägare av henne i två år för av vissa anledningar var vi tvungna och sälja henne vilket var de värsta jag gjort. Men tiden jag och hon hade tillsammans är en tid jag föralltid kommer minnas och jag saknar henne varje dag. Min katt Tuzzi dog för 2 ½ år sedan, och den dagen vill jag bara inte minnas. Hon var en av dom bästa jag hade, min bästavän. Vi förstod varann så bra, kunde ligga och prata med henne om precis allt och hon lyssnade alltid. Jag hade även en kanin för några år sedan som hette Pysen, och även honom tyckte jag väldigt mycket om. Förstår inte hur man kan bli så fäst vid djur men de har iallafall jag lyckats med och förstår om vissa av er tycker att jag är konstig som tagit mina djur som bästavänner osv, men de är kanske inte alla som får uppleva den speciella vänskapen. Och som ni säkert märker gillar jag verkligen djur och jag är även emot precis allt som har med djurplågeri att göra. Kan kalla mig själv för en riktig djurvän.



Mitt liv har i de stora hela varit grymt bra. Visst det finns väl vissa tider och stunder som varit katastrof. Man har gjort saker man ångrar. Och ångrat att man inte gjort saker man borde gjort. Men man lär sig av sina misstag. Jag kan säga att jag ångrat saker i mitt liv och gjort mina misstag men dom misstagen har jag lärt mig av. Allt som hänt under dom 15 långa åren jag levt, har gjort mig till den jag är idag.
Jag ska verkligen inte klaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0